موتور سیکلت و دوچرخه

با دوچرخه برقی آفرود Greyp 6.1 آشنا شوید

شرکت دوچرخه‌سازی گریپ از دوچرخه برقی Greyp 6.1 مجهز به باتری ۷۰۰ وات‌ساعت و پیشرفته‌ترین امکانات تعلیق با قیمت حدود هشت هزار دلار برای بازار اروپا و استرالیا رونمایی کرد.

شرکت دوچرخه‌سازی گریپ (Greyp) از دوچرخه برقی Greyp 6.1 رونمایی کرد؛ Greyp با تلفظ گریپ به‌معنی «انگور»، مستقر در کرواسی و شرکت خواهر ریمک اتوموبیلی (Rimac Automobili) است. علاقه‌مندان دنیای خودرو، ریمک را به ساخت ابرخودروهای برقی قدرتمند می‌شناسند که هم‌اکنون با حمایت برخی خودروسازان بزرگ جهانی مانند پورشه به فعالیت خود در زمینه ساخت خودروی الکتریکی ادامه می‌دهد. ریمک سریع‌ترین و قدرتمندترین خودروهای الکتریکی جهان را تولید می‌کند و از تخصص خود برای تأمین قطعات محصولات برقی سایر شرکت‌هایی که دنبال ساخت خودروی برقی سریع و قدرتمند هستند، استفاده کرده است.

Greyp 6.1 ebike / دوچرخه برقی گریپ

دوچرخه برقی گریپ که در تصویر مشاهده می‌کنید، از فریم سفارشی و بدنه آف‌رود ساخته‌شده از کامپوزیت کربن در کلاس کوهستان enduro-style بهره می‌برد و به گونه‌ای طراحی شده است که تا حد ممکن برقی به‌نظر برسد. برخلاف بیشتر دوچرخه‌های برقی که سعی می‌کنند باتری و بخش‌های خود را پنهان کنند، گریپ ماژول باتری زردرنگ و ۷۰۰ وات‌ساعت Greyp 6.1 را به‌صورت آشکار در وسط فریم قرار می‌دهد تا بیش از هر چیز به برقی بودن آن اشاره شود.

فریم دوچرخه دارای دو سیستم تعلیق بادی RockShox در جلو و عقب است. نیروی رانش Greyp 6.1 از موتور الکتریکی ساخت شرکت تایوانی MPF با قدرت ۴۶۰ وات تأمین می‌شود و برای بازار استرالیا و اروپا نیز نسخه‌ی جاده‌ای ضعیف‌تر با قدرت ۲۵۰ وات عرضه می‌شود. اما همین نسخه‌ی ۲۵۰ واتی قادر است گشتاوری حدود ۹۰ نیوتن‌متر تولید کند که آن را به یکی از قدرتمندترین دوچرخه‌های الکتریکی تبدیل می‌کند. این بسیار بهتر و قدرتمندتر از دوچرخه برقی بوش Performance Line CX است که ۷۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و در نوع خود یکی از بهترین محصولات به شمار می‌رود.

مجموعه سیستم انتقال قدرت و قطعات اختصاصی EX1 دوچرخه برقی گریپ توسط شرکت SRAM تأمین شده است که شامل سیستم دنده‌ای هشت سرعته و مجموعه زنجیر فولادی می‌شود. در سیستم ترمز از واحدهای دیسکی Formula Cura، رینگ‌های ۲۷/۵ اینچی Blackjacks و تایرهای Schwalbe Nobby Nics استفاده شده است که آن را به وسیله‌ای بسیار لذت‌بخش برای دوچرخه‌سواری در مسیرهای کوهستانی و آف‌رود تبدیل می‌کند.

Greyp 6.1 ebike / دوچرخه برقی گریپ

 

دوچرخه برقی گریپ در بالاترین سطح از پنج سطح کمکی، تا حد زیادی سریع و چابک عمل می‌کند و سرعت آن به ۲۵ کیلومتربرساعت می‌رسد؛ فراتر از این سرعت، دوچرخه‌سوار می‌تواند اندازه دوچرخه و کشش لاستیک‌ها را به خوبی حس کند. بااین‌حال موتور الکتریکی آن شاید حس دلچسبی به دوچرخه‌سواران ندهد، زیرا صدایی از خود تولید می‌کند که شاید چندان دلنواز نباشد. البته دقت داشته باشید که Greyp 6.1 برای رانندگی در مسیرهای آف‌رود و کوهستان ساخته شده و سرعت ۲۵ کیلومتربرساعت برای آن در چنین شرایط رانندگی، منطقی به‌نظر می‌رسد.

حالت «Terrain Based Range»، به دوچرخه‌سوار حداکثر محدوده‌ای را که می‌تواند با دوچرخه برقی گریپ سواری کند نشان می‌دهد و از شکل معروف سیب‌زمینی برای این کار استفاده می‌کند. در صورتی که باتری ۷۰۰ وات‌ساعتی دوچرخه برقی گریپ کاملا شارژ باشد، می‌تواند مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر را پوشش دهد. گریپ از داده‌های توپوگرافی ناسا استفاده می‌کند که تپه‌ها را نیز در محاسبات مربوط به ظرفیت پیمایش در نظر می‌گیرد تا دوچرخه‌سوار کاملا‌ از رسیدن به مقصد نهایی خود مطمئن باشد.

Greyp 6.1 ebike / دوچرخه برقی گریپ

دوچرخه برقی Greyp 6.1 یکی از پیشرفته‌ترین محصولاتی به شمار می‌رود که تاکنون تولید شده است و قیمت آن به ۷،۹۹۹ دلار می‌رسد. البته در صورتی که از تجهیزات مدرن‌تر سیستم تعلیق و انتقال قدرت و موتور الکتریکی ۴۶۰ وات‌ استفاده شود، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. در ضمن، جدیدترین آپدیت‌های نرم‌افزاری آزمایش‌شده و نهایی به‌صورت بی‌سیم دراختیار مشتریان قرار می‌گیرد و باعث ارتقای عملکرد دوچرخه برقی گریپ می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *