نقد، بررسی و معرفی خودرو

دانگ فنگ گلوری ۵۸۰ به‌زودی به بازار ایران عرضه می‌شود

دانگ فنگ گلوری ۵۸۰ به زودی به بازار ایران عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این کراس اوور چینی جدید بازار ایران آشنا می‌شویم.

دانگ فنگ گلوری ۵۸۰ به عنوان یکی از جدیدترین خودروهای چینی بازار ایران محسوب می‌شود که به تازگی تصاویری از این خودرو در خیابان‌های کشورمان به ثبت رسیده است. از این رو باید در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه آن به بازار باشیم. طی سال‌های گذشته تحریم‌های صنعت خودرو باعث شده است تا خودروهای چینی متعددی به بازار کشورمان راه پیدا کنند که این کراس اوور چینی از جدیدترین آنها به شمار می‌رود. در ادامه مشخصات و امکانات این خودرو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مشخصات دانگ فنگ گلوری ۵۸۰

دانگ فنگ گلوری 580

دانگ فنگ گلوری ۵۸۰ به عنوان اصلی‌ترین محصول شرکت چینی Dongfeng سوکون موتور (DFSK) محسوب می‌شود که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد. این خودروساز برای آن تا به امروز دو فیس لیفت را در نظر گرفته که نسخه جدید آن با نام دانگ فنگ Glory 580 پرو مدتی قبل رونمایی شده است.

از نکات مهم در خصوص محصول دانگ فنگ گلوری ۵۸۰ می‌توان به این نکته اشاره کرد که این خودرو مجوز تردد در انگلستان را دارد و در حال حاضر مدل‌های کم کارکرد آن با قیمت ۱۷ هزار پوند به فروش می‌رسند. نکته بعدی این که دانگ فنگ گلوری ۵۸۰ یک کراس اوور ۷ نفره محسوب می‌شود، از این رو با توجه به این که در بازار ایران تعداد این نوع از خودروها محدود است، می‌تواند با استقبال مشتریان ایرانی مواجه شود.

دانگ فنگ گلوری 580

Dongfeng Glory 580 از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که قدرت تولیدی از آن توسط گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. در ادامه جدول مشخصات این کراس اوور چینی را مشاهده می‌کنید:

وزن خالص ۱۵۱۰ کیلوگرم
طول ۴۶۸۰ میلی‌متر
عرض ۱۸۴۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱۷۱۵ میلی‌متر
فاصله بین دو محور ۲۷۸۰ میلی‌متر
حجم پیشرانه ۱۴۹۸ سی‌سی
حداکثر توان ۱۴۷ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر
گیربکس CVT
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سستم تعلیق عقب میله پیچشی
حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت
ترمز جلو و عقب دیسکی

امکانات رفاهی و ایمنی

دانگ فنگ گلوری 580

خودروهای چینی همواره به طیف گسترده‌ای امکانات رفاهی و ایمنی مجهز بوده‌اند و این خودرو نیز همانند سایر محصولات چینی از امکانات متعددی بهره می‌برد که از جمله آنها می‌توان به دوربین عقب، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، سانروف، سیستم چندرسانه‌ای به همراه رهیاب ماهواره‌ای، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع دستی و ۶ کیسه هوا اشاره کرد.

البته این کراس اوور چینی در تیپ‌های مختلفی به بازارهای هدف عرضه شده است و مشخص نیست کدام تیپ آن روانه بازار ایران می‌شود؛ برای مثال مدلی از این خودرو که در بازار پاکستان عرضه شده است فقط از دو کیسه هوا بهره می‌برد.

دانگ فنگ گلوری 580

گفتنی است کراس اوور چینی دانگ فنگ گلوری ۵۸۰ در بازار پاکستان حدود ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار روپیه قیمت دارد و نسخه‌های کم‌کارکرد آن در انگستان نیز با قیمت حدود ۱۷ هزار پوند خرید و فروش قرار می‌شوند. البته مدل این خودرو که در انگلستان عرضه شده با آن نسخه که در پاکستان به فروش می‌رسد از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی بسیار متفاوت است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *