مقایسه خودروها

برلیانس h320 بخریم یا ام وی ام 315 جدید؟

خودروهای چینی در بازار هاچ‌بک‌های ارزان‌قیمت گزینه‌های زیادی را به بازار ایران روانه کرده‌اند.

 امروز ما قصد داریم مقایسه‌ای بین برلیانس h320 و ام وی‌ام 315 داشته باشیم. برلیانسh320 جزو پرفروش‌ترین خودروهای بازار است و توانسته از این نظر بازار خوبی را در ایران برای خود دست‌وپا کند. در مقابل ام وی‌ام 315 جزوی از اولین خودروهای چینی واردشده به بازار ایران در سال 1391 بود که در سال 1393 دچار تغییراتی شد و در حال حاضر با نام ام وی‌ام 315 جدید به بازار ایران عرضه می‌شود. قیمت هر دو خودرو به‌گونه‌ای است که با رقیبانی همچون 206، 207 و رنو ساندرو فرانسوی در بازار مواجه هستند و هرکدام به‌گونه‌ای می‌خواهند بخشی از بازار را هدف بگیرند.

5133601

clip image004

بررسی طراحی ظاهری برلیانس h320 و ام وی ام 315 جدید

یک موضوع تکراری در مورد برلیانس h320 شباهت ظاهری این خودرو به خودروهای بی ام و است که به‌طورکلی در کل خودروهای برلیانس به دلیل همکاری نزدیک این شرکت چینی با غول آلمانی دیده می‌شود. البته این بار این کپی کاری چندان هم بد از آب درنیامده است و ظاهری جذاب‌تر از رقبا به برلیانس داده است. مزیت این خودرو هماهنگی اجزا خودرو است که راضی کننده است. در مقابل ظاهر ام وی‌ام 315 جدید نیز در این قیمت چندان بد نیست اما از همان اصول کلی چینی‌های بازار تبعیت می‌کند و نوآوری خاصی در آن دیده نمی‌شود. در این بخش برلیانس h320 در مقایسه با ام وی‌ام ارزش خرید بیشتری دارد.

5133603clip image006

بررسی امکانات و طراحی داخلی برلیانس h320 و ام وی ام 315 جدید

در داخل کابین برلیانس h320 همه‌چیز در ساده‌ترین شکل ممکن طراحی‌شده است کیفیت مواد به‌کاررفته تعریف چندانی ندارد اما در ظاهر مشکلی ازلحاظ هماهنگی در آن‌ها دیده نمی‌شود و از این نظر می‌توان کیفیت ساخت خودرو را بالاتر از رقیبان دانست. امکانات خودرو در حد معمول است اما عدم وجود مانیتور یا صفحه‌نمایش مالتی مدیا برای خودرویی در این قیمت کمی عذاب‌آور است به‌جز ساندرو تمام رقیبان حداقل از یک مانیتور کوچک در کابین خود بهره می‌برند. ایموبیلایزر، سیستم تهویه اتوماتیک، ایزوفیکس، فرمان هیدرولیک با کنترل سیستم صوتی روی فرمان تنها بخش‌های قابل‌ذکر این خودرو است.

5133604

clip image008

در مقابل در ام وی‌ام 315 جدید نیز طراحی ساده‌ای را در کابین ارائه می‌دهد. ام وی‌ام سعی کرده با انحناهای خاص ظاهری اسپرت به خودرو بدهد اما چندان موفق نبوده است. کیفیت مواد استفاده‌شده در داخل خودرو از برلیانس نیز کمتر است و مشکل ورود صدا به داخل کابین آزاردهنده خواهد بود. یک نمایشگر کوچک در داخل خودرو تنها برتری ‌ام وی‌ام 315 جدید در مقابل برلیانس h230 است. امکانات خودرو سطح پایین‌تری دارند و سیستم تهویه اتوماتیک و ایزوفیکس در این خودرو دیده نمی‌شود. در سایر بخش‌ها تفاوت چندانی بین دو خودرو نیست

مقایسه توان فنی برلیانس h320 و ام وی ام 315 جدید

ام وی‌ام 315 جدید با موتور 1.5 لیتری باقدرت 107 اسب بخار و یک جعبه‌دنده 5 سرعتِ دستی به بازار عرضه‌شده است. این خودرو مشکل جدی در بخش گیربکس دارد و هماهنگی بین موتور و گیربکس ایجاد نشده است. به همین دلیل در این بخش به‌خصوص بعد از مجهز شدن برلیانس h320 به موتور 1.6 لیتری باقدرت 114 اسب بخار، هیچ حرفی برای گفتن در مقابل برلیانس ندارد و از پیش بازنده است. ضمن این‌که برلیانس به یک جعبه‌دنده 4 سرعتِ اتوماتیک نیز مجهز شده است که عملکرد خوبی دارد. در برلیانس رانندگی چندان لذت‌بخش نیست اما مطمئناً بهتر از ام وی‌ام 315 جدید خواهد بود.

مقایسه قیمت و ارزش خرید برلیانس h320 و ام وی ام 315 جدید

از برلیانس به‌طورکلی پشتیبانی بهتری صورت می‌گیرد و پارس‌خودرو و سایپا عملکرد مناسبی در این مورد دارند. در مقابل ام وی‌ام شرایط برابری با برلیانس نخواهد داشت و احتمال پیدا نشدن قطعات یدکی برای این خودرو بیشتر است. در بازار خودرو دست‌دوم افت قیمت زیادی برای هر دو خودرو رخ می‌دهد و اگر قصد خرید برلیانس h320 یا ام وی‌ام 315 جدید را به‌صورت کارکرده داشته باشید مبلغ بسیار کمتری هزینه خواهید کرد.

در حال حاضر قیمت برلیانس h320 در حدود 108 میلیون تومان است که فاصله‌ای حدود 18 میلیون تومانی با ام وی‌ام 315 جدید باقیمت 90 میلیون تومان دارد. این فاصله قیمتی با توجه به کیفیت بهتر، موتور بهتر و طراحی زیباتر منطقی به نظر می‌رسد. اما این موضوع به این معنا نیست که قیمت این دو خودرو منطقی باشد! ارزش خرید هر دو خودرو بسیار کمتر از قیمت فعلی آن‌ها است.

منبع: khabaronline

دناروید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *