اخبار خودرو

دیگنیتی نام کراس اوور جدید گروه بهمن

کراس اوور جدید گروه بهمن با نام دیگنیتی در راه بازار ایران است. گروه بهمن قصد دارد دانگ فنگ ix5 را به عنوان نخستین کراس کوپه چینی به بازار عرضه کند.

از ابتدای سال خبرهای مختلفی مبنی بر همکاری شرکت بهمن موتور با شرکت چینی دانگ فنگ منتشر شد که در آن زمان بهمن موتور چنین خبرهایی را تکذیب کرده بود، اما اکنون پس از مدتی با حضور کراس اوور جدید دانگ فنگ در خیابان‌های ایران با پوشش استتاری و تبلیغات بهمن موتور از محصول جدید خود روی بیلبوردهای سطح شهر می‌توان فهمید که آن خبرها واقعیت داشته و به‌زودی دانگ فنگ ix5 به عنوان کراس اوور جدید گروه بهمن با نام دیگنیتی به بازار ایران عرضه خواهد شد.

آشنایی با دیگنیتی ؛‌ کراس اوور جدید گروه بهمن

کراس اوور جدید گروه بهمن

در تصویر فوق طرح بیلبورد تبلیغاتی بهمن موتور را مشاهده می‌کنید که نشان می‌دهد در آینده‌ای نزدیک محصول جدید گروه بهمن با نام دیگنیتی به بازار عرضه خواهد شد. همچنین اخیرا تصویری از نسخه اولیه محصول جدید گروه بهمن منتشر شده که نشان می‌دهد کراس اوور چینی دانگ فنگ ix5 با نشان این شرکت و با نام دیگنیتی تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

کراس اوور جدید گروه بهمن

دانگ فنگ ix5 یا همان بهمن دیگنیتی در واقع یک کراس کوپه دیفرانسیل جلو است که این خودروساز چینی آن را در بازارهای هدف با پیشرانه‌های مختلف به فروش می‌رساند. از موتورهای این خودرو می‌توان به مدل ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۱.۸ لیتری و ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو اشاره کرد. شنیده‌ها حاکی از آن است که بهمن موتور قصد دارد برای محصول دیگنیتی موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ با کد SFG15T را در نظر بگیرد که قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر است. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و یک گیربکس CVT قدرت تولیدی از موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. همچنین مصرف سوخت این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷.۶ لیتر است.

تاکنون در خصوص سطح امکانات رفاهی و ایمنی کراس اوور دانگ فنگ ix5 برای بازار ایران جزئیاتی منتشر نشده است، اما این خودرو از امکاناتی چون سنسور باران، اتولایت، استفاده از صفحه نمایش به جای نشانگرهای پشت فرمان، سیستم چند‌ رسانه‌ای با نمایشگر لمسی به همراه درگاه USB و بلوتوث، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی و کنترل سرعت در شیب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کروزکنترل، سانروف، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، استارت دکمه‌ای و سامانه ورود بدون کلید، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقاط کور، سیستم کمکی فرمان برقی، تنظیم برقی صندلی راننده به همراه گرمکن و شش کیسه هوای ایمنی بهره می‌برد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *