ویژه خودرو دنا

مشکل امنیت قفل صندوق عقب دنا و دنا پلاس

مشکل قفل صندوق عقب دنا- هر وقت صحبت از امنیت خودرو می شود شاید اولین مواردی که به ذهن می رسد محافظت از رینگها و صندوق عقب خودرو می باشد. امروز تصمیم داریم تا نگاهی کوتاه به وضعیت امنیت قفل صندوق عقب دنا داشته باشیم.

بعد از دریافت گزارشات فراوان از سرقت از صندوق عقب دنا متوجه شدیم درب صندوق این خودرو بسیار راحت باز می شود حتی ایمنی آن از خودروهایی با رده پایین تر نیز کمتر می باشد.

باز کردن صندوق نیاز به ابزار خاص و پیچیده ای ندارد و تنها با یک پیچ گوشتی و اندکی فشار درب صندوق باز خواهد شد.

مغزی قفل صندوق عقب دنا از نوع شیاری می باشد که نمونه آنرا در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید

قفل صندوق عقب دنا

متاسفانه ساختار این مغزی قفل بسیار ضعیف می باشد و می توان براحتی یک پیچ گوشتی داخل شیار قرار داد و با چرخش آن کل مجموعه قفل را چرخانده و در صندوق را باز نمود.

قفل صندوق عقب دنا

راهکارهای افزایش ایمنی قفل صندوق عقب دنا

با توجه به وضعیت موجود دو راهکار را مد نظر قرار داده ایم

  1. از کار انداختن ضامن و سیم پشت قفل می تواند به عنوان یک راهکار سریع و کم هزینه در نظر گرفته شود اما معایبی نیز همراه خود دارد. اولین نقصی که می توان به آن اشاره کرد عدم توجه و اطلاع سارقین از کار افتادن سیم پشتی می باشد لذا آنها تلاش خود را کرده و ممکن است آسیب جدی به قفل فابریکی و در صندوق وارد کنند. علاوه بر آن باید احتمال خرابی پمپ در را نیز در نظز گرفت در صورت خرابی پمپ قفل صندوق عقب دنا درب صندوق دیگر باز نخواهد شد و هزینه زیادی برای باز کردن آن باید متحمل شوید.
  2. جایگزینی قفل صندوق عقب دنا با یک قفل مناسب که امنیت بیشتری به همراه دارد. شاید کمی تعجب برانگیز باشد اما قفلهای معروف به قفل پیکانی دارای امنیت بیشتری هستند و توصیه ما نیز استفاده از این نوع قفل می باشد. شاید تنها عیبی که بر روی این قفلها می توان گذاشت ظاهر قدیمی آن می باشد که در مرحله اول چندان خوشایند بنظر نمی رسد اما توجه داشته باشید ارزش محتویات صندوق شما بیش از این است که در این مورد به ظاهر کار اهمیت دهید.

جهت تعویض قفل صندوق عقب دنا می توانید به کلینیک تخصصی دناروید مراجعه نمایید و یا از فروشگاه دناروید نوع ایمن تر قفل در صندوق عقب دنا را تهیه نمایید.

جهت خرید به اینجا مراجعه نمایید.

 

 

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام… قیمت این قفل برای درب صندوق عقب دنا چقدر تمام می‌شود و آدرس شما دقیقا کجای تهران هست؟

    1. سلام حدودا ۱۰۰ هزار تومان با نصب. آدرس میدان رسالت انتهای نیرودریایی شمالی گاراژ فورکی سالن ۱۰

  2. سلام بر دناروئیدی های گرامی من خودم قفل صندوق عقب را با قفلی که از شما خریدم عوض کردم و راضی ام با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *