اخبار خودرو

پیکاپ هیوندای به زودی به بازار می آید

از همان زمانی که هیوندای اقدام به معرفی پیکاپ مفهومی سانتاکروز در سال 2015 نمود شایعات و گمانه‌زنی‌های فراخوانی درباره‌ی زمان رونمایی نسخه‌ی تولیدی این خودرو به گوش رسید.

Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept
ظاهراً موعد معرفی این خودرو به زودی فرا می‌رسد و هدف آن‌هم خریدارانی خواهد بود که علاقه‌ای به پیکاپ های سنتی ندارند. این موضوع خیلی سورپرایز کننده نیست چراکه کانسپت سانتاکروز ظاهری غیرعادی و تازه‌ای داشته است.

این خودرو در نمایشگاه دیترویت سال 2015 معرفی شد و محصولی کراس اوور مانند با گنجایش 5 نفر بود که در بطنش پیشرانه‌ی 2 لیتری توربودیزل را جای داده بود. درب پشتی این خودرو نیز به‌صورت کشویی باز می‌شد.

Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept bed
معاون تولید هیوندای آمریکا در مصاحبه با بلومبرگ گفته که طبق انتظارات این خودرو به زودی در آمریکای شمالی تولید خواهد شد. مایکل اوبراین می‌گوید:

این خودرو بسیار منعطف خواهد بود. ما قول داده‌ایم کلاسی کاملاً جدید برای خریداران ایجاد کنیم.

اگرچه مدیر هیوندای اشاره‌ای به زمان رونمایی و یا مشخصات این خودرو نداشته اما گفته که این پیکاپ کره‌ای در آمریکا تولید می‌شود.

2021 hyundai santa cruz render
مدیر هیوندای بدون اشاره به شهر یا ایالتی که پیکاپ جدید این شرکت تولید می‌شود خاطرنشان ساخته خودروسازانی که تصمیم به تولید محصولات خود در مکزیک می‌گیرند مورد غضب دونالد ترامپ قرار گرفته‌اند و هیوندای احتمالاً خواهان چنین چیزی نیست.

تولید یک پیکاپ جدید در آمریکا انتخابی منطقی خواهد بود زیرا اکثر پیکاپ ها در این بازار به فروش می‌روند. هیوندای باید به منظور دوری از وضع تعرفه‌ی 25 درصدی روی پیکاپ‌های وارداتی به آمریکا این خودرو را در همین کشور تولید کند.

Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept headlight 03
پیش از این سدان های الانترا و سوناتا و کراس اوور سانتافه در تأسیسات هیوندای در آلاباما تولید شده‌اند. این کارخانه ظرفیت تولید سالانه‌ی حدود 400 هزار دستگاهی دارد.

منبع

منبع
pedal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *