نقد، بررسی و معرفی خودرو

نگاهی بر پیکاپ G9 بهمن موتور

پیکاپ G9 با الهام از پیکاپ فورد F150 ساخته شده و با بازه قیمتی 23 الی 32 هزار دلاری در چین، می‌تواند تبدیل به گران‌ترین وانت صفر کیلومتر بازار خودرو در ایران شود و به سبب مشخصات فنی بهتر خود، سطوح تازه‌ای را در میان پیکاپ‌های چینی و لوکس موجود در ایران تعریف کند.

G9 یک پیکاپ پهن‌پیکر ساخت چین از شرکت ZX AUTO است. این مدل با نام ZTE G9 و ترالرد (Terralord) در کشورهای مختلف فروخته می‌شود.

جک KMC T8 کرمان موتور، آمیکو آسنا، فوتون تونلند ایران‌خودرو، دایون V5 و زامیاد زاگرس، وانت‌های چینی هستند که همراه با سیستم دو دیفرانسیل و طراحی مدرن به بازار کشورمان معرفی شدند. این شرایط، طبیعتاً مشوق گروه بهمن است تا محصولی مشابه خودروهای مذکور، برای مونتاژ و فروش آماده کند.

پیکاپ آفرود G9 به موتور توربوشارژ 2 لیتری با فناوری GDI (پاشش مستقیم سوخت) مجهز است که قدرت و گشتاور آن حداکثر به 190 اسب بخار و 360 نیوتن متر می‌رسد.

به گفته ZX AUTO، این موتور به سبب کاهش اصطکاک بین قطعات درونی، دوام و طول عمر بالایی داشته و مصرف سوخت را کاهش می‌دهد. با این حال مشخص نیست که عملکرد چنین پیشرانه مدرنی در مواجه با بنزین کم‌کیفیت موجود در پمپ بنزین‌های کشور چه خواهد بود.

پیکاپ G9

قدرت موتور از طریق گیربکس 8 سرعته انحصاری ZF به هر چهارچرخ وارد می‌شود. سیستم فنربندی مستقل در کنار سیستم‌های کنترل پایداری، کنترل کشش، کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، قفل دیفرانسیل و حالت‌های مختلف رانندگی، سطح بالایی از عملکرد را در مقایسه با رقبا برای این پیکاپ ارائه می‌دهد.

همچنین در محو عقب نیز به‌جای فنر شمش از فنر‌لول استفاده شده تا کیفیت سواری این وانت، به شکل محسوسی بهتر از رقبا باشد.

بدنه G9 از مواد فولادی و پلیمری ساخته شده که علاوه بر استحکام بالا، وزن خودرو را به‌طور قابل‌توجهی کاهش داده است. ایمنی خودرو با کاربرد چهار ایربگ (شامل ایربگ راننده، سرنشین و ایربگ‌های جانبی) بهبود پیدا کرده و سیستم ترمز دیسکی در تمام چرخ‌ها، از دیگر ویژگی‌های فنی این وانت است.

پیکاپ G9

بدنه پیکاپ G9

نمای اصلی، ترکیبی از چراغ‌های فورد و جلوپنجره‌ی دوج دارد. حالت صاف و عمودی در مجموعه ادوات روبروی خودرو، حس یک وانت قدرتمند را برای پیکاپ G9 تداعی می‌کند.

شرکت چینی تلاش کرده است با جزئیات نارنجی‌رنگ، تفاوت‌هایی بین محصول خود و تولیدات آمریکایی ایجاد کند که خوشبختانه توسط بهمن موتور در نسخه ایرانی حذف شده‌اند.

برجستگی اصلی کاپوت و گلگیرها، وامدار دوج رم است. دو هواکش پلاستیکی تزئینی هم روی درب موتور قرار گرفته‌اند. طراحی دیلایت‌ها نیز کاملاً منحصر به فرد است.

در نمای جانبی مشابه دیگر وانت‌های چینی موجود در بازار جهانی، طراحی الهام گرفته از تویوتا هایلوکس دیده می‌شود. حفاظ مخصوص قسمت بار و رینگ‌های سیاه‌رنگ، حس اسپرت و جوان‌پسند خودرو را تقویت می‌کنند.

ارتفاع بسیار بلند خودرو که تقریباً نزدیک ۲ متر است، جلوه‌ای قدرتمند و قابل توجه به آن بخشیده است. به گونه‌ای که در زمان تست، افراد زیادی به سمت این خودرو جذب شدند.

کابین پیکاپ G9

توجه ویژه‌ای به طراحی داخلی G9 شده تا حس سواری با یک تراک آمریکایی را تداعی کند. چیدمان ادوات مختلف، به‌وضوح الهام گرفته از وانت‌های مشهور فورد بوده اما برای جذب خریدار یک محصول اقتصادی ساخت چین، موفق عمل می‌کنند.

تم غالب داخلی، مشکی‌رنگ بوده و قسمت‌هایی نیز با تکسچر خاص در سرتاسر کابین به چشم می‌خورد.

کابین پیکاپ آفرود G9 به شیوه مدرن و امروزی طراحی شده است. کنسول میانی، روکش صندلی‌ها، قسمت‌هایی از داشبورد و غربیلک فرمان از جنس چرم باکیفیت هستند.

فضای درون کابین همانند شاسی بلندهای بزرگ و لوکس، باز و جادار است و سرنشینان در آن احساس راحتی می‌کنند.

تجهیزات پیکاپ G9

ترمزهای ABS ،EBD ،ESC ،BAS، سیستم کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم کنترل حرکت بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم کنترل باد تایرها، سیستم قطع خودکار سوخت در صورت تشخیص برخورد، سیستم باز‌کردن خودکار درها در صورت تشخیص برخورد، سیستم روشنایی خودکار، برف‌پاک‌کن خودکار

پیکاپ G9

امکانات رفاهی پیکاپ G9

نمایشگر لمسی، سیستم مولتی‌مدیا با پشتیبانی از فرمان‌های صوتی، اتصال بلوتوثی تلفن همراه با پشتیبانی از اسکرین میرورینگ، دوربین 360 درجه، سیستم ضبط وقایع حین رانندگی، فرمان با دکمه‌های کنترلی، آینه‌بغل‌های تاشوی برقی، ترمز پارک الکترونیکی، استارت بدون کلید، ورود بدون کلید، شارژر برای ردیف عقب، تهویه مطبوع برای ردیف عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *