ویژه خودرو دنا

علل احتمالی لرزش دور موتور خودرو ملی در حالت درجا

گاهی مشاهده شده است که خودروهای سری دنا، سمند و سورن با موتور ملی در حالت درجا لرزش در دور موتور دارند این مسئله می تواند به دلایل مختلفی باشد که در زیر به بررسی عوامل آن می پردازیم

عوامل ایجاد کننده لرزش دور موتور در دور آرام

  •  شمع معیوب است بررسی کنید نوع شمع و فیلر دهانه شمع مطابق استاندارد باشد. ترک و یا شکستگی بر روی آن نباشد.
  • کویل معیوب است در صورتیکه ایراد مشاهده شده در دیاگ Misfire ignition. .. > no signal باشد . یکی از کویل ها معیوب است می بایست کوئل معیوب تعویض گردد.
  •  پایین بودن کمپرس موتور ممکن است از ناحیه سوپاپ یا رینگ پیستون معیوب باشد در این حالت می بایست موتور تعمیر شود
  • نشتی روغن هیدرولیک در روی دسته سیم بلند موتور برخی از خودروهایی که به دلیل ایراد لرزش موتور در حالت گاز یا بنزین به مراجعه داشته اند که در این ایراد هیچگونه خطایی در ECU ثبت نمی شود لذا جهت بررسی بیشتر ایراد می بایست در دیاگ به گزینه پارامترهای اکسیژن سنسور مراجعه نمود اگر مقدار اکسیژن سنسور بالا از عدد ۲ و اکسیژن سنسور پائین از عدد ۱ بالاتر بود بیانگر اختلالات پیش آمده از ناحیه دسته سیم ، ECU یا اکسیژن سنسورها می باشد و در ارتباط با این ایراد می بایست اقدامات ذیل صورت پذیرد:

1- اکسیژن سنسورها از سوکت خود جدا شوند و مورد بررسی قرار گیرند در صورت مشاهده روغن در داخل سوکت ها آنها را با بنزین شستشو دهید و با هوای فشرده آنها را خشک نمائید .

2- مسیر نشتی را دنبال کنید ( مطمئن باشید که نشتی از فشنگی روغن هیدرولیک می باشد ) لذا جهت رفع ایراد می بایست فشنگی را تعویض نمائید .

3- مسیر دسته سیم را از فشنگی تا اکسیژن سنسورها را ( حتی داخل خرطومی دسته سیم ) با بنزین و هوای فشرده تمیز و خشک نمائید .

4- در صورت اتصال کانکتورها و مشاهده مجدد ایراد می بایست نسبت به تعویض اکسیژن سنسور معیوب اقدام نمائید.

5- در صورت مشاهده مجدد ایراد نسبت به تعویض دسته سیم بلند خود رو اقدام نمائید زیرا که این نشتی می تواند روکش سیم را معیوب و موجب اتصال کوتاه بین سیمها شود .

صفحه کیلومتر دنا پلاس توربو

دناروید

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام من ماشینم سالم بود بردم ریمپ کردم ، از همون لحظه در جا لرزش داره وقتی بردم به حالت اول برگردونه لرزش برطرف نشده باید چکار کنم ؟

  2. سلام من ماشین سمند ef7 دارم که درجا روی بنزین و گاز لرزش دارد و چراغ چک روشن نشده و هیچگونه خط روی کامپیوتر نیست تمامی لوازم های برقی چک شده و همه سالم هستند حتی دسته سیم را هم عوض و تقویت کردم ولی هنوز ماشین روی گاز و بنزین درجا لرزش دارد بنظر شما از چی هست لطفا من را راهنمایی کنید . ممنونم
    شماره من : 09159812328

    1. با سلام
      بنده یک خودرو دنا پلاس ۶دنده دارم بتازگی در جا لرزش پیدا کرده و چراغ چک هم روشن شده‌است چکار کنم؟
      شماره تلفن بنده : 09129254824

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *